الجمعة، 1 مارس 2013

لعبة العسكر

العسكر لعبها صح
المجلس العسكري مكنش عايز يسلم السلطه للمدنين و كان كل شوية يأجل ميعاد تسليم السلطة لحد ماقال هنسلمها في مارس 2013 .. فطبعا كان بيحصل مظاهرات و اعتصامات بتنادي بدستور و بتسليم السلطة .جرب معانا كل حاجه بقي :سحل، قتل، تعرية، كشوف عذرية،محاكمات عسكرية، اتهامات بالعماله و البلطجة.. و لقي برضو مفيش فايده.. راح قال خلاص خدوا يا حلوين السلطه العبوا بيها شوية و عمل صفقه مع الاخوان علي ان يسلموهم السلطة و يبقي في خروج آمن لطنطاوي و عنان.. طبعا عشان الاخوان كلاب سلطه جريوا علي الصفقه و عقدوها مع العسكر.. بس العسكر مش غبي كان واثق و عارف ان حكم الاخوان مش هيعجبنا و ان الاخوان مش هيحققوا مطالب الثورة و ان احنا زي ما مسكتناش للعسكر مش هنسكت للاخوان بس برضوا عارف ان الاخوان مش هيسيبوها بالساهل ف هنضطر ان نلجأ للجيش عشان نخلص من الاخوان .. و نرجع للحلقه المفرغه من تاني ... بس الجيش لعبها صح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق